فروشگاه ایرانیکان
مرد بزرگ ایران
زیرخاکی ، گنج ، دفینه

مرد بزرگ ایران

در مورد کورش کبیر سر سلسله هخامنشیان یک مطلب براتون بکم و بعد متن قسم نامه کورش کبیر را براتون مینویسم تا بیشتر با این مطلب آشنا شوید.

به جرات میتوان گفت که در تمام دوران پادشاهان گذشته و شاید بتوان گفت در تمام پادشاهان جهان هستی پادشاهی به عاذلی کورش کبیر وجود نداشت. این مطلب از روی کتیبه های به جا مانده از آن دوران کاملاً مشهود است.

شاید سوال کنید به چه دلیل من این حرف را میزنم؟

1-      اینکه در تمام دنیا در آن زمان برده داری مرسوم بود جز ایران

2-   اینکه وقتی جنگی صورت میگرفت با اسیران جنگ بدترین رفتار می شد جز  کورش کبیر که حتی در یک سنگ نبشته از آن به اسیران ظلمی روا نشده است. در کتیبه ای که از کورش به جا مانده اسیران تمام کشورها در زنجیر نقاشی شده بودند جز کسانی که در ایران اسیر شده بودند و هیچ کدام در زنجیر نبودند.

3-      اینکه وضعیت اقتصادی مردم با وجود کشور گشایی های فراوان و جنگهای فراوان خوب بود و مردم در رفاه کامل بودند.

4-      اینکه با وجود کاوشهای فراوان هیچ نشانی از ظلم و بی عدالتی در حق مردم به دست نیامده است.

 

کسانی که تمایل دارند در ارتباط با دوران هخامنشیان اطلاعات کامل داشته باشند یک کتاب یازده جلدی معرفی مکنم و قول میدم جلد اول را شروع کنید تا جلد آخر کتاب را به زمین نخواهید گذاشت. سعی کنید چاپ اوایل انقلاب آن را بیابید و مطالعه کنید.

 

 

         کتاب نسل شجاعان که به ده مرد رشید هم معروف است ، ترجمه : ذبیح الله منصوری

 

 

حالا قسم نامه کورش کبیر را براتون مینویسم و خودتون قضاوت کنید که تا چه حد عدالت کروش وجود داشته است و آیا واقعاَ اینطور بوده یا نه؟

متن لوح قسم نامه کورش کبیر

 

اینک که به یاری مزدا تاج سلطنت ایران ، بابل و کشورهای چهار گانه را بر سر گذاشته ام اعلام میکنم که تا روزی که زنده هستم و مزدا پادشاهی را به من ارمغان میکند کیش و آیین و باورهای مردمانی را که من پادشاه آنها هستم گرامی بدارم و نگذارم که فرمان روایان و زیر دستان من کیش و آیین و دین و روش مردمان دیگر را پست بدارند و آنها را بیازارند.

من که امروز افسر پادشاهی را بر سر نهادم ، تا روزی که زنده هستم و مزدا پادشاهی را به من ارزانی کرده هرگز فرمانروایی خود را بر هیچ مردمانی به زور تحمیل نکنم و در پادشاهی من هر ملتی آزاد است که مرا به شاهی خود بپزیرد یا نپزیرد، و هر گاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند من برای پادشاهی بر آن مردم با آنها به نبرد نخواهم پرداخت و تا روزی که من پادشاه ایران و بابل و کشورهای چهار گانه هستم نخواهم گذاشت که کسی به دیگران ستم کند و اگر کسی ناتوان بود و بر او ستمی رفت من از وی دفاع خواهم کرد و حق او را گرفته و به او پس خواهم داد و ستم کاران را به کیفر خواهم رساند.

من تا روزی که پادشاه هستم نخواهم گذاشت کسی مال و اموال دیگری را به زور و یا هر روش نادرست دیگری از او بدون پرداخت ارزش واقعی آن بگیرد.

من تا روزی که زنده هستم نخواهم گذاشت کسی ، کسی را به بیگاری بگیرد و به او مزد نپردازد.

من اعلام میکنم که هر کس آزاد است هر دین و آیینی را که میل دارد برگزیند و هر جا که میخواهد سکونت نماید و به هر گونه که معتقد است عبادت کند و معتقدات خود را به جا آورد و هر کسب و کاری را که میخواهد انتخاب نماید ، تنها به شرطی که حق کسی را پایمال ننماید و زیانی به حقوق دیگران وارد نسازد.

من اعلام میکنم هر کس پاسخگوی اعمال خود می باشد ، هیچ کس را نباید به انگیزۀ اینکه یکی از بستگانش خلاف کرده است مجازات کرد و اگر کسی ار دودمان یا خانواده ای خلاف کند تنها همان کس به کیفر برسد و با دیگر مردمان و خانواده کاری نیست.

تا روزی که من زنده هستم نخواهم گذاشت مردان و زنان را به نام برده و کنیز و یا نامهای دیگر بفروشند و رسم بندگی باید از گیتی رخت بر بندد.

از مزدا میخواهم که مرا در تعهداتی که نسبت به ملتهای ایران و ممالک چهار گانه گرفته ام پیروز گرداند.



آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 17 تير 1398برچسب:,
ارسال توسط عتیقه